• Sprawdz nas

Kamperowanie zimą – czy to możliwe i jak się przygotować?

Wbrew pozorom kamperem można podróżować nie tylko latem. Odpowiednio przystosowany pojazd pozwala wyjechać na niezapomniane ferie czy urlop nawet przy śnieżnej, mroźnej pogodzie. Wyjaśniamy jak wygląda kamperowanie zimą i jak należy się do niego przygotować!

Kamperowanie zimą – czy jest możliwe?

Mogłoby się wydawać, że kamperowanie zimą będzie trudne i nieprzyjemne. Nie jest to jednak prawda. W Polsce warunki pogodowe już rzadko kiedy są ekstremalne – w ostatnich latach większe opady śniegu były sporadyczne. Kiedy zaś planuje się wyjazd w góry lub za granicę, wystarczy po prostu odpowiednio się przygotować oraz wybrać profesjonalny, prawidłowo przystosowany pojazd.

Dostępny w naszej ofercie Ford Benimar Tessoro 496 NORTHAUTOKAPP doskonale sprawdza się przez cały rok, w każdych warunkach. Posiada pakiet NorthAutoKapp, nazywany też pakietem zimowym. W jego skład wchodzą m.in. bezpieczne ogrzewanie gazowe, system solarny z dwoma akumulatorami (wystarczającymi na 3-4 dni biwakowania „na dziko”, nawet przy złej pogodzie), dodatkowa izolacja ścian, łańcuchy śniegowe, zimowe opony oraz izotermiczna mata szoferki. Dodatkowo podgrzewany jest też zbiorniki wody czystej i szarej, bagażnik, w którym można przechowywać sprzęt sportowy itp.

Jak przygotować się do kamperowania w zimie?

Kamperowanie w zimie różni się oczywiście od caravaningu letniego, dlatego trzeba się odpowiednio do niego przygotować. Kiedy kupi się lub wypożyczy odpowiedni pojazd, należy zadbać o ciepłą odzież i dodatkowe okrycia, np. ocieplane śpiwory, koce polarowe itp. Przed wyjazdem (a także w tracie pobytu) trzeba na bieżąco sprawdzać prognozy pogody. Jeśli temperatura nie spada poniżej poziomu -5°C, nie ma żadnego problemu. Nie można jednak zapomnieć o zmianie opon na zimowe.

W przypadku większych mrozów trzeba opróżnić pojemniki z wodą (jeśli pojazd nie ma automatycznego systemu zabezpieczeń) lub przenieść je go ogrzewanego schowka. Powinno się również zadbać o zapas wody pitnej. Dobrze jest także zasłaniać okna, by utrzymać ciepło wewnątrz kabiny.

Jeśli zrobi się bardzo zimno, wystarczy dostosować ogrzewanie. Absolutnie nie wolno ocieplać wnętrza za pomocą kuchenki gazowej. W skrajnych przypadkach (gdy np. skończy się gaz) można uruchomić silnik i skorzystać z ogrzewania samochodowego. Trzeba jednak mieć na względzie, że włączanie silnika na postoju może być zabronione i/lub kłopotliwe dla sąsiadów na placu kempingowym.

Jeśli w podróży chłód bardzo doskwiera, nawet w ciągu dnia, warto w trasie co jakiś czas zatrzymać się na krótki postój, np. na stacji benzynowej czy w przyrożnym zajeździe. Przez cały czas warto również zachęcać bliskich do popijania ciepłych napojów. Lepiej jednak wybrać herbatę czy kawę niż alkoholowe grzańce – takie przyjemności lepiej zostawić już na sam pobyt. Podczas jazdy wszyscy powinni być trzeźwi i świadomi.

Zimowy caravaning – czy warto?

Zimowy caravaning jest możliwy, ale czy warto się na niego decydować? Jak najbardziej! Jeśli tylko ma się ochotę na ciekawe ferie czy wyjazd na narty, nie ma się co nad tym zastanawiać. Dobry pojazd, odpowiednie przygotowanie oraz odrobina rozsądku i ostrożności sprawią, że taki urlop może być wyjątkowo przyjemnym doświadczeniem.

Jeśli nie posiada się własnego kampera lub jest on nieprzystosowany to takich wycieczek, wystarczy go wynająć. Obsługujemy klientów z całej Polski i proponujemy wyjątkowo przystępne stawki, w szczególności w sezonie jesienno-zimowym. Dajemy także dość dużą swobodę w kwestii odbioru oraz zdania kampera, ponieważ zawsze staramy się dostosować do klienta. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!

Polecane Oferta
Hobby Excellent 540 WLU
od 180 PLN

Masa całkowita: 1500 kg

Ilość miejsc: 4

Długość całkowita: 7.272 mm

Hobby Prestige 650 UMFe
od 270 PLN

Masa całkowita: 1900 kg

Ilość miejsc: 5

Długość całkowita: 8323 mm

Hobby DeLuxe 490 KMF
od 180 PLN

Masa całkowita: 1400 kg

Ilość miejsc: 5

Długość całkowita: 6.886 mm

Hobby De Luxe Edition 545 KMF
od 210 PLN

Masa całkowita: 1600 kg

Ilość miejsc: 5

Długość całkowita: 7,422 mm

Hobby DeLuxe 460 UFE
od 160 PLN

Masa całkowita: 1500 kg

Ilość miejsc: 4

Długość całkowita: 6.627 mm

Knaus Sport 450 FU Silver Selection
od 150 PLN

Masa całkowita: 1300 kg

Ilość miejsc: 4

Długość całkowita: 6.690 mm

Hobby DeLuxe 400 SFE
od 150 PLN

Masa całkowita: 1300 kg

Ilość miejsc: 3

Długość całkowita: 5.972 mm

Adria Astella 904 HP
od 500 PLN

Masa całkowita: 3000 kg

Ilość miejsc: 6

Długość całkowita: 10920 mm

zobacz więcej

Jak podpiąć przyczepę kempingową do samochodu

Jak podłączyć przyczepę kempingową do samochodu?

Podłączenie przyczepy kempingowej do samochodu nie powinno sprawić większych problemów. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Poznaj...

Czytaj więcej
Możliwe problemy w czasie podróży kamperem i przeczepą kempingową

Możliwe problemy w czasie podróży kamperem

Wyjazd kamperem na wakacje może być niezapomnianą przygodą. Wystarczy tylko, że będziesz pamiętać o kilku ważnych kwestiach, dzięki którym...

Czytaj więcej
Jak rozkładać balast w przyczepie kempingowej

Jak rozkładać balast w przyczepie i kamperze – musisz to wiedzieć!

Chcesz cieszyć się komfortem i bezpieczeństwem podczas podróży na wakacje? W tym poradniku przeczytasz, jak rozłożyć balast w kamperze....

Czytaj więcej
Najbardziej romantyczne miejsca w polsce na kemping dla dwóch osób

Najbardziej romantyczne miejsca w Polsce na kemping dla dwóch osób

Po długich miesiącach pracy pora oderwać się od rutyny, by zaznać czegoś wyjątkowego. Dlatego przygotuj kamper do drogi, spakuj...

Czytaj więcej