• Sprawdz nas

Jaki kamper na początek przygody z caravaningiem

Chcesz zacząć spędzać wakacje w inny sposób? Zanim zainwestujesz w przyczepę czy kamper, powinieneś zrobić szczegółowy research. Dobrze jest też na próbę wynająć taki pojazd, by przekonać się, jak sprawdza się w praktyce. Podpowiadamy, jaki kamper na początek wybrać!

Jaki kamper na początek?

Wiele osób nie ma pojęcia, jaki kamper na początek będzie najlepszy. Trudno się temu dziwić – te nietypowe pojazdy mają wiele specyficznych cech. Amator nie ma świadomości tego, co jest naprawdę ważne i na co powinien zwrócić uwagę. Tymczasem istotne są nie tylko osiągi samochodu, ale też sama jego budowa.

Zdecydowanie na początek najlepiej sprawdzają się kampery półzintegrowane. Najczęściej wykonuje się je na bazie Forda Transita, Fiata Ducato, Citroena Jumper czy Peugeota Boxera. W pojazdach tego typu kabina jest produkowana seryjnie, a część mieszkalna wystaje nieco poza jej obrys. Przez to są ze sobą połączone, co zapewnia nieco więcej przestrzeni. Dzięki temu takie pojazdy mają też bardziej aerodynamiczną formę.

Prowadzenie kampera jest wyzwaniem dla niedoświadczonego kierowcy. Zabudowa pół-zintegrowana jest bardziej odporna na silniejsze podmuchy wiatru, przez co samochód jest znacznie stabilniejszy. Znacznie ułatwia to jazdę oraz w pewnym stopniu dodaje pewności siebie za kierownicą. Jeśli nigdy nie prowadziło się większego pojazdu, najrozsądniej i najbezpieczniej jest sprawdzić się właśnie w takim wariancie.

Na co zwrócić uwagę podczas wyboru kampera?

Podczas wyboru kampera na początek przede wszystkim powinno się skupić na tym, ile osób ma w nim podróżować. Musi oferować tyle przestrzeni, by wszyscy czuli się w pełni komfortowo, a przewożone bagaże, prowiant i inne akcesoria były łatwo dostępne oraz bezpiecznie rozłożone.

Jeśli planuje się wyjazd w 4 lub więcej osób, najlepiej zdecydować się na pojazd o długości minimum 7,2 metra. Kiedy zaś zabiera się ze sobą tylko 2-3 osoby, w zupełności wystarczy kamper o długości mniejszej niż 6,99 metra. Na urlop dla pary idealny będzie z kolei KamperVan, czyli pojazd zbudowany na bazie mniejszego busa osobowego np. Opla Vivaro Camper, Fiata Talento Randger czy Forda Transita Nuget.

Oczywiście nie bez znaczenia są też układ, wyposażenie oraz wystrój samego wnętrza. Skoro ma się w nim wypoczywać, powinno być jak najbardziej komfortowe. Osoby lubiące dłuższe podróże powinny wybrać warianty z dobrze zaopatrzoną kuchnią, zlewozmywakiem, kuchenką gazową, dużą lodówką itp. Miłośnikom kolarstwa z pewnością przyda się też solidny uchwyt na rowery lub duży garaż. Najważniejsze jest, by kamper był pod każdym względem dostosowany do tego, w jaki sposób chce się spędzać wakacje.

Dlaczego warto zdecydować się na wynajem kampera?

Nawet jeśli od lat marzyło się o takim pojeździe, przed zakupem warto zdecydować się na wynajem kampera. W ten sposób można przekonać się, czy wyobrażenia o tej formie podróżowania są prawdziwe. Przy okazji się sprawdzi, które cechy pojazdu mają największe znaczenie. Dla każdego co innego jest ważne, a do tego nie zawsze ma się tego pełną świadomość. Taki test pozwala sprecyzować swoje oczekiwania i potrzeby.

Nie ma sensu kupować kampera w ciemno – to zbyt duża inwestycja, żeby ryzykować. Najpierw zobacz, jak w ogóle sprawdza się w praktyce. Nasz Ford Benimar Tessoro 496 NK w większości przypadków będzie doskonałym wyborem. Pomieści 5 osób, dlatego można ze sobą zabrać swoją rodzinę lub znajomych. Jest bogato wyposażony, estetycznie urządzony i niezwykle wygodny. Działamy na terenie całego kraju, a także oferujemy dużą elastyczność w godzinach odbioru oraz zdania pojazdu. Dzięki temu możesz nawet spontanicznie podjąć decyzję o urlopie w kamperze, by przekonać się, czy w Twoim odczuciu pojazd tego typu na pewno zda egzamin.

Polecane Oferta
Hobby Excellent 540 WLU
od 180 PLN

Masa całkowita: 1500 kg

Ilość miejsc: 4

Długość całkowita: 7.272 mm

Hobby Prestige 650 UMFe
od 270 PLN

Masa całkowita: 1900 kg

Ilość miejsc: 5

Długość całkowita: 8323 mm

Hobby DeLuxe 490 KMF
od 180 PLN

Masa całkowita: 1400 kg

Ilość miejsc: 5

Długość całkowita: 6.886 mm

Hobby De Luxe Edition 545 KMF
od 210 PLN

Masa całkowita: 1600 kg

Ilość miejsc: 5

Długość całkowita: 7,422 mm

Hobby DeLuxe 460 UFE
od 160 PLN

Masa całkowita: 1500 kg

Ilość miejsc: 4

Długość całkowita: 6.627 mm

Knaus Sport 450 FU Silver Selection
od 150 PLN

Masa całkowita: 1300 kg

Ilość miejsc: 4

Długość całkowita: 6.690 mm

Hobby DeLuxe 400 SFE
od 150 PLN

Masa całkowita: 1300 kg

Ilość miejsc: 3

Długość całkowita: 5.972 mm

Adria Astella 904 HP
od 500 PLN

Masa całkowita: 3000 kg

Ilość miejsc: 6

Długość całkowita: 10920 mm

zobacz więcej

Jak podpiąć przyczepę kempingową do samochodu

Jak podłączyć przyczepę kempingową do samochodu?

Podłączenie przyczepy kempingowej do samochodu nie powinno sprawić większych problemów. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka ważnych elementów. Poznaj...

Czytaj więcej
Możliwe problemy w czasie podróży kamperem i przeczepą kempingową

Możliwe problemy w czasie podróży kamperem

Wyjazd kamperem na wakacje może być niezapomnianą przygodą. Wystarczy tylko, że będziesz pamiętać o kilku ważnych kwestiach, dzięki którym...

Czytaj więcej
Jak rozkładać balast w przyczepie kempingowej

Jak rozkładać balast w przyczepie i kamperze – musisz to wiedzieć!

Chcesz cieszyć się komfortem i bezpieczeństwem podczas podróży na wakacje? W tym poradniku przeczytasz, jak rozłożyć balast w kamperze....

Czytaj więcej
Najbardziej romantyczne miejsca w polsce na kemping dla dwóch osób

Najbardziej romantyczne miejsca w Polsce na kemping dla dwóch osób

Po długich miesiącach pracy pora oderwać się od rutyny, by zaznać czegoś wyjątkowego. Dlatego przygotuj kamper do drogi, spakuj...

Czytaj więcej